Ortopedie pediatrica

Recuperarea ortopedică pediatrică urmărește, printr-un ansamblu de metode și tehnici, refacerea funcțiilor diminuate și creșterea nivelului funcțional al copiilor cu diverse afecțiuni.

Metodele utilizate în recuperarea pediatrică sunt reprezentate de kinetoterapie, electrostimulare, masoterapie. Dintre acestea, kinetoterapia este componenta de bază a recuperării afecțiunilor ortopedice.
Programele de recuperare sunt alcătuite individual în funcție de diagnostic, cooperarea și evoluția pacientului, urmărind atingerea obiectivelor stabilite de către kinetoterapeuți în urma consultului ortopedic de specialitate.

În cursul ședințelor de kinetoterapie, exercițiile sunt structurate sub formă de jocuri care să le capteze atenția și să le antreneze imaginația copiilor, creându-le senzația de confort și independență, în timp ce kinetoterapeutul are situația sub control.

Principalele obiective ale kinetoterapiei în recuperarea ortopedică sunt:

Oprirea evoluției deviațiilor

Corectarea posturii și aliniamentului corpului

Învățarea și conștientizarea posturii corecte

Relaxarea musculaturii contracturate

Tonifierea musculară

Creșterea mobilității articulare

Reeducarea mersului

Recuperarea afecțiunilor ortopedice se adresează copiilor de la câteva zile până la 18 ani și vizează:

deviațiile de statică vertebrală (scolioza, cifoza, lordoza)

torticolis postural sau congenital;

deviații ale șoldului (coxa valga, coxa vara, coxa antetorsa, coxa retrotorsa)

deviații ale piciorului (talus valgus, talus varus, varus – equin, platfus, picior scobit, metatarsus adductus)

Kinetoterapia îşi găseşte răspunsul şi în PEDIATRIE, fiind utilizată pentru:
  1. Nou nascuţi – sănătoşi = exerciţii corespunzătoare vârstei pentru o dezvoltare armonioasă
  2. Nou nascuţi – cu diferite afecţiuni = displazie de șold, picior strâmb congenital, platfus, genu-varum, genu-valgum, tetra-pareză, para-pareză
  3. Copii și adolescenţi = corectări ale atitudinilor vicioase (cifoze, scolioze, etc.), după imobilizări în aparat gipsat, după intervenţii chirurgicale, etc.
  4. Copii cu handicap motor = întârziere în dezvoltarea motorie, pareze/paralizii etc.
  5. Copii supraponderali.

Misiunea Noastră

Sănătatea fizică și emoțională este un dar de neprețuit. Este de datoria noastră să ajutăm, cu pasiune și dăruire, cât mai mulți oameni, să păstreze sau să redobândească starea de bine.

Copyright Univrse © 2020. Proudly made by SOTA360.

Suna
Adresa